Автор Тема: яснообоняние  (Прочетена 1285 пъти)

Неактивен NeverEndingStory

  • Newbie
  • Newbie
  • *
  • Публикации: 11
  • Karma: +0/-0
    • Профил
яснообоняние
« -: 3 Април 2013 21:59:23, Сряда »
Бих искала да попитам има ли някой повече информация относно темата? От доста време насам усещам разни ухания, които, когато усетя свързвам с човека. Непосредствено след появата на уханието се появяват или поредица от доста интензивни образи, които дават информация за нещо, или пък само усещане свързано с човека чиято миризма усещам. Търсих информация къде ли не, но единственото, на което попаднах до момента е кратък разговор от един форум, в който се споменава, че това се нарича яснообоняние и е свързано с йога. Ако някой може да ми помогне с повече информация ще съм благодарна.

Неактивен Godsmack

  • Newbie
  • Hero Member
  • *
  • Публикации: 514
  • Karma: +0/-0
    • Профил
яснообоняние
« Отговор #1 -: 3 Април 2013 22:15:07, Сряда »
при мен също се получава нещо подобно,започнах да усещам странни миризми,които не зная от къде са,или на някои хора около мен,което друг път не се е случвало,даже човека около мен започвам да го усещам повече,и имам чувството,че сетивата ми са се изострили,абе страни неща се случват  cool
само онзи който е познал болката може да оцени

Неактивен Godsmack

  • Newbie
  • Hero Member
  • *
  • Публикации: 514
  • Karma: +0/-0
    • Профил
яснообоняние
« Отговор #2 -: 4 Април 2013 15:40:00, Четвъртък »
Борис Сахаров също разяснява тези неща, както и практиките, които водят целенасочено до тях, в книгите си - "Третото око" и "Йога без учител".Ето нищо от тук:QuoteУпражненията трябва да започват от усещанията.

 1 Упражнение. Седнали право със затворени очи, помъчете
 се да почувствате края на носа си. Това не значи да си го представяте
 или да мислите за него, а да го чувствате. Едва след няколко секунди ще
 започнете да чувствате края на носа по-ясно и по-силно от останалите
 части на тялото си. И тъкмо това именно усещане трябва да почувствате с
 всичката си сила на устрема, придобит в Пратяхара. (Необходимо условие
 при Дхарана е да не се прекъсва “давлението” на това чувство.). И както в
 Пратяхара умът следва движението на мислите, така и в Дхарана той
 трябва да следи движението на чувстването. Защото Дхарана е също
 Пратяхара – но чрез усещанията. И така, чрез уеднаквяване с обекта, а не
 чрез задържане на съзнанието, съсредоточението се постига напълно.

 След няколко дни или седмици от редовни упражнения ще
 почувствате по края на носа си много приятен дъх. Той ще се яви за миг,
 но това ще бъде достатъчно, за да ни доведе до възхита, следа от която
 ще остане за целия ден. Това именно е Самадхи. Но докато у Адепта на
 Йога това идва в миг, у ученика то е последица от редица планомерни
 упражнения. Това “разтегнато” Самадхи може да се приложи във всички
 случаи, за които се говори в Йога, като за Самияма или за постигане, на
 каквито и да било “сили”.

 Усещането на дъх, за което споменахме по-горе, настъпва в мига,
 когато околното се забрави напълно, както и самата цел на упражнението. С
 това отпада обяснението на тоя феномен със самовнушението.

 Първом се явява една определена миризма – обикновено тя е една и
 съща у всички, както показват опитите – и много напомня дъха на сиамска
 смирна (Gummilbenzoe), което обяснява употребата на тамяна, и че той не
 е случайна измислица, но неговото назначение е да възвиси човешкото
 съзнание до по-горна област от света.Ако се продължава това упражнение
 по-нататък, то действието му се продължава няколко секунди и вече се
 явява по-рано. Едновременно се променя и характера на миризмата – усеща
 се по-друга миризма. Като се продължават упражненията, ще можете да
 определяте дъха, който е на по-голямо разстояние, и значително
 надминаващо обсега на обикновеното обоняние, т.е. ще проявявате
 способността “яснообоняние”. Обаче не бива да се увличате в тия явления,
 но трябва да минете към по-същественото.

 2 Упражнение. То се състои в съсредоточаване на усещането
 по края на езика. Първата стадия е чуден вкус, втората – определяне на
 вкуса, третата – “ясновкусване”. По същия начин като извършвате това
 упражнение и се убедите във възможността му – преминете към следното:

 3 Упражнение. Усещане на средата на езика. Неговото
 действие се изразява в особено чувство на усещане на нещо си или на
 някого си, подобно на усещането, което изпитва влюбения, когато внезапно
 види предмета на своята любов. Това “ясноосезание” има същите степени.

 4 Упражнение. Усещане на корена на езика. Висша степен – яснослушане.

 5 Упражнение. Усещане на небцето, с неговата горна степен – ясновидството.

 Тези са петте основни упражнения в Дхарана. Не е задължително да
 се преминат всички. Заемете се с едно, което и да е, макар че е много
 полезно да се извършат всички, за да се убедите, че наистина се откриват
 висшите чувства. Но в никой случай не се упражнявайте в две или в
 няколко едновременно, тъй като не ще постигнете успех нито в едно.

 Ако искате да се упражнявате постепенно във всички,
 съсредоточете се на една от точките по 1-2 пъти на ден по 15-30 минути,
 като най-удобно е да бъде сутрин (но не главни, защото съсредоточаването
 изисква голямо напрежение на силите, а известно време след закуска). Не
 се страхувайте, ако усещането на избраната точка от тялото доведе до
 болезненост: тия упражнения са напълно безвредни както ми писа за това
 Свами Абхедананда. Ако обаче се появи главоболие, това е признак за
 преумора и трябва упражнението да се прекъсне, за да си починете.

 Не трябва горепосочените упражнения да се смятат като начини за
 развиване на психични способности. На тях трябва да се гледа само като
 на начини за съсредоточаване, техните психични въздействия обаче се
 явяват само ката награда за усилията и в същото време са проверка на
 постиженията. Истинските психични сили идват с пробуждането на
 Кундалини, за което ще се говори по-долу. Освен това, при прекратяването
 на упражненията, тяхното въздействие отпада само по себе си и, за да се
 възобнови, трябва да се почне отново. При пробуждане на Кундалини,
 обаче, психичните сили не се губят, но се откриват в желан миг при всяко
 усилие на волята и мисълта (Samayama).

 Впрочем, упражненията в Дхарана по нищо съществено не се отличават от Самяма, към която преминаваме.
само онзи който е познал болката може да оцени

Неактивен NeverEndingStory

  • Newbie
  • Newbie
  • *
  • Публикации: 11
  • Karma: +0/-0
    • Профил
яснообоняние
« Отговор #3 -: 4 Април 2013 18:44:54, Четвъртък »
Благодаря!

Неактивен Godsmack

  • Newbie
  • Hero Member
  • *
  • Публикации: 514
  • Karma: +0/-0
    • Профил
яснообоняние
« Отговор #4 -: 4 Април 2013 23:12:22, Четвъртък »
Моля  wink
само онзи който е познал болката може да оцени

Неактивен angel4eto_159

  • Newbie
  • Newbie
  • *
  • Публикации: 3
  • Karma: +0/-0
    • Профил
яснообоняние
« Отговор #5 -: 25 Юли 2014 01:24:43, Петък »
Здравейте,
 аз съм нова във форума. Бих искала да споделя нещо, което не мога да си го обясня. Много често ми се случва, независимо къде съм, какво правя и т.н., да усещам разни вкусове на напитки или храни. Става изведнъж и докато не открия човека около мен, който го пир или яде, докато не го видя не спирам да усещам. Въпросът ми е значи ли нещо или и аз не знам, тази сфера ми е тотално непозната? smile