Давам следващият материал, за който приключи със сигилите, да го има, да не скучае... Т.е. който когато приключи със сигилите- продължава с техниките за контрол над мисълта, които ги споменах в началото на темата...
Техники за контрол над мисълта.
Техниките за контрол над мисълта, които ще бъдат представени по-долу, са на база разработените такива от Питър Карол и променени от мен с цел да са безопасни, тъй като това, което П. Карол предлага на места, е опасно за физическото здраве. В същото време при правилното им усвояване- тези техники са важни за овладяването и контролирането на трансовото състояние, което пък е основа за по-нататъшните занимания с магия.
Техниките преливат от една в друга и се правят в рамките на едно упражнение, продължителността на което е според зависи опита с трансови състояния. За начинаещи- може да отнеме примерно час-два, а за хора с повече опит- 15 минути са предостатъчни (за повече няма смисъл).
Важат правилата за безопасност при работа с трансови състояния, които напомням, че са следните- упражненията се правят само в добро физическо здравословно състояние (ако има настинка или друго- пропуска се упражняването), на добре проветрено място, в удобна поза, а ако е по-хладна стаята - с увиване в подходящо одеяло или с обличане в по-топли дрехи, тъй като телесната температура пада. При наличие на ниско кръвно- преди това е полезно да се изпие или чаша солен айрян, или да се изяде шоколад, за да се избегнат проблеми. Изобщо- хората с проблеми с кръвното, трябва да подходят внимателно при изпълняването на какви да е упражнения, свързани с трансови състояния, тъй като се променя сърдечната дейност.
Неподвижност.
Започва се със състоянието на неподвижност. Изискване на Питър Карол е позата да бъде удобна. Както подсказва името- целта е да се постигне пълна неподвижност- в началото за начинаещи- поне за 5 минути. Не трябва да има мисли в главата по време на състоянието на неподвижност. След това се преминава към регулиране на дишането.
Дишане.
В българския превод на Liber Null- посоченото упражнение за дишане по начина, по който е посочено, може да докара проблеми с дробовете, а при по-упоритите и редовните в изпълнението на този вид дишане- проблемите може да обърнат на пневмония. Допускам и вариант за неточен превод, защото в края на изречението е указано, че не трябва да има мускулно напрежение и усилие при изпълнението на техниката, но нямам поглед върху оригиналния текст.
Описвам техниката за дишане такава, каквато трябва да бъде, за да е безопасна за здравето, плюс обяснения кое не е безопасно и защо.
Началото на изречението в книгата на П. Карол описва- дишане с целия капацитет на дробовете- то обаче е опасно. Диша се задължително с около 70% от капацитета на дробовете, като не трябва да има мускулно напрежение и усилие. Ако се диша с целия капацитет на дробовете, т.е. 100%- тогава белият дроб не остава разхлабен, ще го има задължително мускулното напрежение и усилието... Това не е здравословно, защото напрежението в мускулите на гърдите ще попречи на свободната циркулация на въздуха и ще затрудни усвояването на кислорода. Без достатъчно кислород, умът става разсеян, а проблемите с дробовете ще стартират, защото е дишано неправилно.
Когато се изпълнява дишането, не трябва да се вдишва и издишва дълбоко и до край.
С времето броят на вдишванията и издишванията се разрежда. Това разреждане на дишането не трябва да се прави и предизвиква умишлено в никакъв случай. Ако е умишлено спирано и разреждано дишането, то не се доставя необходимото количество кислород към мозъка- това ще започне да убива клетките в мозъка и то необратимо, като признак за смъртта на мозъчни клетки е замаяността. Не бива да се бърка замаяността с изпадане в транс- различни неща са. Ако се появи наличие на замаяност в следствие на естествено разреденото дишане, то дишането трябва да се задвижи умишлено да е по-начесто.
Немислене.
Още на частта с неподвижността следва да е постигнато състоянието на немислене, но сега, когато дишането е под друг ритъм, е възможно отново да настъпи появата на разни мисли. В такъв случай е необходимо да се отдели време да се постигне немисленето пак, в случай, че се е изплъзнало. Това е от значение за транса- мисленето пречи на изпадането в трансово състояние. Може да се мисли отново чак когато човек вече е в трансовото състояние, но не и докато то все още не е установено.
Магически транс.
В случая става въпрос за състояние на медитация или автохипноза. Това е едно работно състояние на транс, което служи за основа на последващи дейности. В началото се почва с лесни неща, като видове концентрации, визуализации и в последствие се усложнява.
В състояние на магически транс се упражняват видовете концентрации.
Концентрация, в смисъл на съсредоточаване на мисъл-воля за постигане на определена цел. Като процес и изпълнение, това означава да се „изключи” всичко останало и сепостигне съсредоточаване изцяло и единствено в мисъл-волята, с която се работи в момента. Ако липсва концентрация липсва фокусирана цел.
Този процес може да се сравни с обектив на камера, който е разфокусиран. Ако не се нагласи фокуса, снимката ще е размазана.
Ролята на концентрацията в магията е аналогична на фокусирането на обектива - тя фокусира мисъл-волята върху целта.
Ето видовете концентрации, упражняването на които е препоръчано от П. Карол, с моите обяснения върху тях.
Концентрация върху обект.
П. Карол предлага да се гледа с втренчен поглед в един обект, при което да се задържи транса, защото така вещерите развивали т.нар. "лоши очи", което обвързва непонятно защо с началото на техника за извличане на информация от обект. Всъщност не е задължително погледът да е точно втренчен, ако ще се говори за техника за извличане на информация от обект. А ако някой държи да гледа лошо- не му е нужно състояние на транс, за да го прави. Така че аз препоръчвам упражнението да е във вида - да се гледа даден предмет без излишно втренчване и напрягане на погледа и целта да е да се задържи трансовото състояние. Това- като основа за по-нататъшно усвояване на техника за извличане на информация от обект.
Концентрация върху звук.
Тази техника е подобна на техниката за концентрация върху обект. Единствената разлика е, че концентрацията е върху звук. П. Карол предлага да се казват мантри, сред тях и АБРАХАДАБРА (ако някой иска да изглежда като идиот- точно тази мантра ще му свърши чудесна работа- думата "абраХадабра" е преиначена от Кроули и той е повлиял, че да попадне в обсега на техниката на Карол, а самата дума е ползвана доста време от шарлатани с цел мошеничества). Аз предлагам да се избере или подходяща музика, или подходящи мантри. Целта си остава същата- да се запази трансовото състояние, докато тече концентрацията върху звуците.
Концентрация върху образ.
Другото име на концентрацията върху образ е визуализация. В основата на визуализацията е въображението, което – условно – може да се нарече творческа функция на ума. Чрез въображението се създават в ума разни „неща”.
Трябва обаче да се прави разлика между въображение и фантазиране. Да – и двете са творческа проява на ума. Съществената и важна разлика е в това, че в основата на въображението е образната представа, която е свързана единствено с реалността. Фантазирането много прилича на въображението, само че като процес то няма връзка с реалността. Разбира се, фантазирането също има своето място в магията, по-конкретно в магията на илюзията, но аз лично не препоръчвам фантазирането да се използва от начинаещи- вредите от неправилната му употреба са повече, отколкото ползите.
Идеята на визуализацията изключва фантазирането. Следва да има стриктно придържане към реалността, защото съзидателната визуализация е ментален труд, целящ да даде контрол над реалността.
Метаморфоза.
В хаос магията това е средство за настройване на ума в определено състояние. Същността на метаморфозата е умишлено да се предизвикват в ума различни психични състояния. Всяко психично състояние може да се възпроизведе в ума и използва в дадената техника. П. Карол има предпочитание към възпроизвеждането на емоцията на смеха и на безинтереса, считайки, че те са средство за защита срещу психични заболявания. Но всъщност, това, което в магията пази от психични заболявания- е твърдото придържане към реалността. Техниката за метаморфозата е опасна, ако се забрави каква е реалността.
Автор: The Shadow