Явно има нужда да върнем темата една стъпка по-назад, за да се даде яснота какъв е механизмът и от там - какъв е правилният отговор на въпроса, поставен по темата...
Магията е пряко зависима от причинно-следствените връзки... Като всяко нещо във Вселената... Повтарям примера с лампата, дето някъде тук по форума редовно го пиша и все не запомням къде... Та... Имаме лесната задача да запалим лампата... Как става това- всички знаем... И това действие, което ще извършим, за да светне лампата, то е причината, която ще доведе до следствието- радваме се на светването... Това наше действие не е произволно и активира определени процеси, които не виждаме, но те си действат. Не сме длъжни да познаваме тези процеси, но поне от обща култура ги поназнайваме. И точно, защото ги поназнайваме, не бихме решили по никакъв повод, че ако вземем да спретнем прочувствено оперно пеене срещу лампата- същата би се трогнала и би светнала. Знаем защо няма да мине номерът с оперното пеене. Или знаем, че ако крушката е изгоряла, докато не я сменим- няма смисъл да се хабим да чакаме светване.
Нещо подобно е и магията. Трябва да се знае какво правим и поне от обща култура- какво стои като механизми на действие зад това, което правим. Така няма да изпадаме в ситуации ала "пеем оперно на лампата и очакваме да светне" или ако "крушката е изгоряла" ще знаем също.
От тук насетне... Резултатът, за да се прояви- дали ще го мислим и ще го разсъждаваме или не- е без значение. Освен за психиката ни- въпрос на лични предпочитания е. Важно е дали сме направили правилно магията, а не дали я мислим после или не я мислим. Като със светването на лампата- и да го мислим, и да не го мислим- няма значение.
Съответно резултатът зависи от това какво сме направили. Ако не сме изрично направили да е друго- резултатът е веднага и е такъв, какъвто сме го направили да е.